MOJ KRF

Impresije s KRFA - www.mojkrf.info

KRF - Južna Tura

stene na južnom delu Krfa

Kada se piše o Krfu, uglavnom se hvalospevi upućuju severnom delu ostrva. Ono što je južno od Benicesa se, smatramo neopravdano, pominje mnogo redje.

To nikako ne znači da bismo voleli da odjednom reke turista zaposednu jug Krfa, ali želimo da ukažemo na neke slabo poznate tačke na Krfu.
Dakle, došli ste u Benices, videli Muzej školjki, popili kafu na obali i rešili da se otisnete "u nepoznato"...

Sasvim solidan put vas vodi do Moraitike i tu možete da se odvojite i skrenete sa magistrale za Lefkimi u Mesongi. Predjite most nastavite stotinak metara pravo, pa druga levo, pa prva desno i samo pravo ... i izlazite na pravi put pored mora, koji vodi do sela Bukari i Petriti.

Put je uzan, ali je pravo uživanje voziti po njemu. Na njemu se nalazi destak odličnih taverni, koje nude veliki izbor sveže ribe i klasične specijalitete grčke kuhinje, od cacikija do musake.I ne samo da je hrana odlična, već su i cene značajno niže nego bilo gde na severu. Svratite u Fishermans Haunt u Psarasu - odmah po izlasku iz Mesongija, Boukari Beach restoran ili Stamatis Tavernu u Petritiju, koja je nedeljom puna lokalnog stanovništva.

Notos zaliv i plaža na istočnoj strani Krfa Odavde, put se penje u brdo - selo Agios Nikolas, a onda niz strmo brdo u Notos, sa fenomenalnom malom šljunkovitom plažom i nestvarno čistom vodom.
Ako nastavite dalje, na kraju dolazite u Lefkimi, posle grada Krfa, najveće naselje na ostrvu. Ovde se vreme zaustavilo i to je ono što Lefkimi i čini zanimljivim. Bez hotela, bez gužve, sa lepom crkvom i tavernama pored reke. Još jedno odlično mesto za predah. To bi bilo sve od jugoistočne strane Krfa. Ostaje vam da se još popnete do sela Hlomos i uživate u veličanstvenom pogledu na istok - Bukari, jug - ravnicu ispred Kavosa i na jezero Korision i beskrajne peščane plaže na zapadu.

argirades selo na Krfu Jugozapadnu rutu možete početi iz sela Argirades, koje se nalazi odmah pored glavnog puta Krf-Lefkimi-Kavos. Parkirajte se u centru, skrenite desno u stari deo sela i prošetajte po njegovim uskim i krivudavim uličicama i crkvom na vrhu brda. Još jedno mesto "sa pogledom". Kada izadjete iz sela, krenite magistralom prema Lefkimiju i skrenite desno prema selu Kritika. Tu su još i sela Paliohori, Neohori, Dragotina i Spartera. Pratite putokaz za Ag. Gordios (južni!) i put će vas dovesti na peščanu plažu. Praznu peščanu plažu! Ali, nastavite dalje putem pored plaže, koji zatim krivuda, penje se i spušta kroz šumu, sve do još jedne plaže, pa kroz lepu, malu ribarsku luku, pa još jednom uzbrdo.
Sa vrha imate pogled na stene (koje imaju oblik potopljene avionske piste) i plavo more. Nastavite sve do kraja puta. Trebalo bi da se nadjete na praznoj polumesečastoj peščanoj plaži, sa plitkom, plavom vodom - Krf sa razglednica i turističkih brošura!

Po povratku, pratite putokaz za restoran Fantazija u Sparteri, i za desetak minuta naćićete se u Kavosu. Kavos je sinonim za "neki drugi Krf", ali svakako nije ništa gori od bilo kog engleskog grada subotom uveče. Na kraju krajeva, dobro je da je Kavos baš takav. To samo potvrdjuje da Krf zaista nudi za svakoga po nešto i da svi možemo pronaći svoje omiljeno mesto na ovom ostrvu.